Jak dobrze wypolerować lakier samochodowy

Pierwszy samochód jest dla właściciela zawsze wielką dumą – dlatego też wiele czasu poświęca jego pielęgnacji, aby pojazd codziennie wyglądał jak najlepiej. Jazda po nierównych drogach może jednak sprawić, że jakiś kamyk uderzy w naszą karoserię i spowoduje odprysk lakieru.

Polerowanie lakieru jest koniecznością po renowacji

polerowanie lakieru samochodowegoRysa jest nieestetyczna niezależnie od tego, w jakim miejscu się znajdzie – czy na drzwiach, czy może na masce. Dzięki renowacji lakieru możemy w szybki sposób się jej pozbyć. Renowacja pozwala także na usunięcie zmatowień, smug, śladów po wżerach, przebarwień oraz odparzeń. Po renowacji konieczne będzie polerowanie lakieru w Gliwicach. Dzięki niemu nawet najbardziej zniszczony lakier może odzyskać dawny blask. Firmy zajmujące się pielęgnacją aut, do polerowania wykorzystują urządzenia mechaniczne – polerki. To jest o wiele bardziej skuteczne rozwiązanie od polerowania ręcznego. Na polerkę montowana jest gąbka polerska o odpowiedniej miękkości – należy ją zrosić, jeśli zamierzamy wykorzystać pastę, do której poprawnego działania wymagana jest wilgoć.

polerowanie lakieruPamiętajmy o tym, aby wcześniej zabezpieczyć elementy auta, których nie możemy lakierować – a więc klamki, lusterka i inne elementy plastikowe lub chromowane. W ten sposób unikniemy pasty w tych miejscach, w których nie powinna się znaleźć, a ponadto w żaden sposób nie porysujemy przez przypadek wymienionych elementów. Po pokryciu gąbki pastą, jest ona rozprowadzana na fragmencie powierzchni – istotne jest to, aby nie pokrywać pastą od razu dużych płatów. Skupiając się po kolei na mniejszych powierzchniach, będziemy mogli o wiele skuteczniej kontrolować temperaturę lakieru – gdyż jest on przecież nagrzewany podczas pracy polerki. Polerka powinna być równomiernie dociskana do wybranego fragmentu – jej ciągły ruch zapobiegnie przegrzaniu lakieru: osoba pracująca przy polerowaniu powinna więc odznaczać się ciągłą uwagą, aby przez przypadek nie pozostawić polerki na dłuższy czas w jednym miejscu. Po poprawnym rozprowadzeniu pasty, możemy zmniejszyć nacisk urządzenia, ale zwiększyć jego obroty – w ten sposób uzyskamy naprawdę dobry efekt. Ostatni etap stanowi już tylko przetarcie wypolerowanej powierzchni za pomocą wilgotnej szmatki, co ma na celu pozbycie się resztek pasty.

Po wypolerowaniu całego auta, możemy jeszcze zająć się woskowaniem, dzięki czemu lakier będzie dodatkowo chroniony przed promieniowaniem UV. W ten sposób przebiega zawsze profesjonalne polerowanie lakieru. Należy mieć jednak na uwadze to, że polerowanie zmniejsza grubość lakieru – a więc nie powinno być wykonywane zbyt często.